Fitness Tiel

“Veel vrouwen voelen zich in verlegenheid gebracht, geïntimideerd, zelfs Nikola fysiek denk ik dat de geslachten zijn omgekeerd. Hij was absoluut onze leider, ons begin. Nu proberen we haar te verplichten. We geloven in ons potentieel. We willen goed uitgerust zijn om in te spelen op de behoeften van al deze mensen en alle anderen.” Inderdaad. In de Basic-Fit sportzaal voor vrouwen is er een deken van comfort, halve grepen, zware spots, gladde vloeren, bomen, apparatuur van oversized rups inflatables die je waarschijnlijk al eerder hebt gezien, een boomstam bank om je deadlift uit te leunen, vrijstaande heupimates en een veiligheidshond voor je favoriete lunges. Het Dienstencentrum, nu het Vrouwencentrum, is de plek om te zijn. En als u erover denkt een fitnessgemeenschap op te bouwen, biedt het programma Fitness Community instructie in het opbouwen van fitnessgemeenschappen.

D Burnett, het fitnessmodel en eigenaresse van Basic Fit zelf, geeft toe dat ze overweldigd is door de vraag naar fitnessgemeenschappen, vooral omdat Basic niet je doorsnee fitnessles voor vrouwen is. “Het is duidelijk dat Basic Fit erg populair is. Ik herinner me zelfs dat ik werd uitgenodigd om het een paar minuten te doceren op een seminar. En nu hoor ik regelmatig van onze groepsleden hoe energiek ze zijn en hoe positief ze zich voelen. Maar ik denk dat Basic fitness voor heel veel mensen ideaal is. Het is geweldig voor mensen die op een handige maar effectieve manier willen sporten. En trouwens, Basic Fit is ook een geweldige fitnessles voor singles, want ik weet dat veel van onze groepsleden huisdiereigenaren zijn en gewoon een extraatje nodig hebben om hun geest op te vrolijken terwijl ze ontspannen en van het binnenleven houden.”

Eerlijk gezegd, het trickle-down effect maakt me duizelig als ik er alleen al aan denk. Dus ik verklaar Basic Fit officieel als een goed geleide fitnessclub voor vrouwen. Moet ik nog meer zeggen? De kwinkslag is afgeleid van de beperkte tijd die zij en de andere medewerkers van Basic Fit er tussen de lessen door in kunnen proppen, maar hun enthousiasme valt niet te ontkennen.

Het is niet alleen de rage van Basic Fitness die mijn interesse wekt – ook al maakt dat er zeker deel van uit. Ik heb veel meer fitness- e-zines gelezen dan ik kan tellen en hoewel veel ervan informatief zijn, zijn er ook een paar die dat niet zijn – todo-lijstjes die meer aanvoelen als ‘wegversperringen’ dan als daadwerkelijke aanwijzingen, teksten die je achter je hoofd laten krabben en, als je zoals ik bent, negen van de tien keer die alinea’s waarbij je je afvraagt of de auteur ooit echt uit zijn leven is gestapt.

Maar het onderliggende verlangen om naar buiten te gaan en meer te doen dan uitstellen (zie ‘Right Now’ onlangs), motiveert me om door te gaan met mijn fitnessreis, ook al zijn de loopband en mijn loopbandmaatje het zelden eens over hetzelfde ritme.

Af en toe gaat de telefoon bij de Tech Spot en vraag ik me af of de dag precies zo is verlopen als ik had gepland of dat ik ben afgeleid door de telefoon of mijn e-mail. Het is geen geheim dat ik een elliptische trainer gebruik, een toestel dat geen uitvluchten nodig heeft en een groot algemeen trainingscomfort biedt. Maar het is al een tijdje geleden dat ik de tijd heb genomen om te upgraden en op het moment ben ik extreem aangedrongen om die verandering te maken.

Gewoon doen’ is een goede motivatie en ik weet dat als ik de tijd neem om me goed aan te sluiten, ik op korte termijn een behoorlijke impact op mijn fitness kan hebben.

Vandaag ontving ik een fitnessmotivatiekit… van de altijd knappe Mike Law. Mike is al aan boord van mijn fitness reis sinds de dag dat ik verhuisde naar mijn kelder slechts 3 maanden geleden. Ik heb hem gebruikt voor hulp bij het opzetten van mijn low carb dieet en om me te brengen waar ik nu ben. En dat is zo’n beetje het geheim om enige tastbare vooruitgang te boeken. En nu kwam de kit met een trainingsgids en een 60-daagse workout en voedingsdoelen schema. Heilige koe, dat allemaal in een boekje! Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zo snel een echt trainingsprogramma zou krijgen.

En ik kan niet wachten om de wikkels eraf te halen en te beginnen met het lange langzame proces van kracht en uithoudingsvermogen opbouwen voor mijn anaerobe sessies. Ik heb gelezen dat het anaerobe systeem ongeveer 30-60 minuten nodig heeft om te verbranden in tegenstelling tot de conventionele 60-90 minuten en ik kan niet wachten om dit uit te testen.

Vandaag is een ongelooflijk drukke dag voor mij, maar ik zal gewoon de wrap afdoen en naar binnen gaan om aan het werk te gaan.

Betrokkenheid van de stagiair en toekomstige doelen

Nogmaals dank aan de getalenteerde Duffinates en Michael Law voor hun advies, glipte ik gisteravond naar de kelder voor een uur boksles met mijn trainingspartners naast me opgestapeld. Het was precies zoals ze zeiden en het is alleen nog maar gym totdat ik weer naar boven ga om de zware zakken te raken.

Na de les ging ik naar de ruimte waar mijn teamgenoten zaten, net op tijd voor mijn duurtraining van vanavond.

Categories: Sport