Fitness voor kinderen

Kinderen vanaf 4 jaar hebben in zekere zin al veerkracht. Ze weten hoe ze een aantal basisdingen voor zichzelf kunnen doen. Daarom hebben ze ontwikkelingsgerichte mentale en fysieke training nodig.

Wanneer we trainingen bijwonen voor kinderen met niet-bestaande vaardigheden, ontdekken we dat hun gebrek aan mentale en fysieke weerbaarheid er vaak voor zorgt dat deze groep volkomen faalt in wat ze proberen te leren.

Omdat ze niet zoveel kunnen leren als ze van plan waren, geven ze vervolgens de instructeur de schuld van hun mislukte prestaties. In sommige gevallen geven kinderen het lesrooster de schuld, iets anders wat ze verkeerd doen, of zelfs de instructeur.

Als kinderen het gevoel hebben dat het hun boven het hoofd groeit, ontwikkelen ze vaak de negatieve overtuiging dat ze minder kunnen dan de anderen en niet in staat zullen zijn om te leren.

Je hoeft niet te worstelen of weinig zelfvertrouwen te hebben om je kinderen de eerste stap te laten zetten in het besef van hun geringe mentale en fysieke weerbaarheid.

Laat ze weten dat je er altijd bent om te helpen.

Je kunt dit doen door je positieve instelling te behouden; Je kunt je eigen weerbaarheid ontwikkelen door ze te trainen in de basisvaardigheden die ze nodig hebben – ze zijn er al klaar voor!

Om ze te trainen met vechtsporten op een manier die leuk en effectief is, zul je het volgende willen leren:

Weerbaarheidstraining voor kinderen

Als u wilt dat uw kind goed gedijt, moet u hem laten zien hoe hij evenwichtsoefeningen kan doen om stress te verminderen. Deze handelingen zullen hun veerkracht helpen opbouwen.

Om de vaardigheid uit te kunnen voeren, zorg ervoor dat ze het oefenen op hun beide voeten; moedig hen aan om de steun van hun ouders te tonen tijdens deze oefening. Als je het op de juiste manier leert, zullen ze het leren en hun veerkrachtniveau verhogen.

Stressverlagende evenwichtsoefeningen zijn onder meer:

Het doornemen van de basisbeginselen van vechtsporten voor kinderen is erg belangrijk om hen te helpen vaardigheden op jongere leeftijd te leren. In feite gaan alle vechtsporten over stress-verminderende evenwichtsoefeningen.

Door hen te laten wennen aan het uitvoeren van vechtsporten op deze manier, zullen ze sterker en veerkrachtiger worden wanneer ze geconfronteerd worden met een stressprobleem in het echte leven – en jij kunt hen hierbij helpen.

Het dagelijks oefenen van de balanstrainingsvaardigheden, zoals:

Stop-Pull-Pull slagoefening (met partner)

Ga met de hand boven het hoofd terwijl u de handpalmen naar de vloer blijft drukken. Deze stap helpt de spieren te versterken die worden gebruikt om de stoten en trappen te helpen trekken.

Sta rechtop (doe het vanuit de knieën – als je staat, oefen dan vanuit de schouders, want die zijn uitdagender)

Kruis de (fitte) benen – terwijl je één knie recht houdt – strek het andere been tussen de heup en de knie, strek beide benen zo ver als je kunt, en laat het lichaam zakken; laat de spanning eruit.

Broek op de grond (elke oefening die druk uitoefent op de buikspieren; deze versterken de buikspieren die je gebruikt als je inwendig vecht, zoals “Push-ups” doe dit terwijl je timed)

Sta-op-rechts, dan worden de benen rechtsvoor gebogen en komt al het gewicht op de voeten. Handen schieten recht naar buiten vanaf de zijkant

Let op hun polsen als ze zich sluiten, dan zal hun stoot of trap proberen om wat van de resulterende spanning terug te dwingen; deze vaardigheden zijn zeer nuttig in de echte wereld zelfverdediging.

Geef ze een set trainingspartners om thuis te oefenen, het is een van de beste manieren om hun op de realiteit gebaseerde zelfverdedigingstechnieken te maximaliseren. Voor meer tips en lessen over zelfverdediging in de echte wereld, bezoekicespo.org

Categories: Sport